Властта
  • Начало
  • България
    • Общество
    • Крими
    • Политика
    • Съд и прокуратура
  • Икономика
    • Бизнес
    • Енергетика
    • Туризъм
    • Финанси
  • Коментари
  • Свят
  • Култура
  • Спорт
  • Лайфстайл
    • Любопитно
    • Пътешествия
    • Свободно време
    • Стил
  • Войната в Украйна
  • Избори за НС 27 октомври 2024
Connect with us
Властта Властта

Властта

Първи версии за авиокатастрофата край Скопие (обобщение)

  • Начало
  • България
    • Общество
    • Крими
    • Политика
    • Съд и прокуратура
  • Икономика
    • Бизнес
    • Енергетика
    • Туризъм
    • Финанси
  • Коментари
  • Свят
  • Култура
  • Спорт
  • Лайфстайл
    • Любопитно
    • Пътешествия
    • Свободно време
    • Стил
  • Войната в Украйна
  • Избори за НС 27 октомври 2024

България

Първи версии за авиокатастрофата край Скопие (обобщение)

Публикувана

преди 6 години

на

03.04.2019

От

Ива Оприкова
  • Share
  • Tweet
1 334

Самолетът, който във вторник привечер падна в Македония е намерен в района на връх Солунска Глава. Първоначалните информации гласят, че вече се знае и мястото на падането на „Чесната“, предава скопският телевизионен канал „ТВ 21“

Според информацията на медията, телата и останките на самолета се намират на 2200 м надморска височина на непристъпен терен. Акцията снощи е прекратена заради лошите метеорологични условия, а неофициално се разбира, че властите в Скопие ще искат помощ от съседните страни да предоставят хеликоптер, който може да се спусне на този специфичен терен. Георги Бошнаков и неговото семейство загинаха при падането на самолета „Чесна“ П210Н на около 25 км край връх Солунска Глава, планината Якубица. Самолетът е летял от Охрид до София, а в 16,16 часа (17:16 българско време) връзките с кулата за контрол на полетите са прекъснати. Още снощи вътрешния министър Младен Маринов съобщи, че е било предложено от наша страна на МВР на Северна Македония да изпратим хеликоптер, който да облети района на катастрофата.

Самолетът тип „Чесна“ е летял от Охрид за София. Час след излитането, пилотът е поискал да кацне в Скопие заради лоши метеорологични условия. Малко по-късно е решил да продължи към България. Преди да изчезне от радарите пилотът е съобщил за силни турболенции. От гражданската въздухоплавателна служба на Северна Македония съобщават, че издирвателната акция е приключила.

Мястото на инцидента е изключително трудно за летене, заради множеството високи върхове. Според експерта Ангел Борисов, освен лошото време и пилотска грешка, трябва да се изследва и вероятността за отказ на двигателя на самолета.

Българският експерт по самолетни катастрофи Христо Христов, шеф на разследващото авиационни произшествия звено към Министерството на транспорта, ще се включи в разследването на трагедията. Той обясни, че при подобни инциденти се разследва подготовката на пилота, метеорологичната обстановка, техническата изправност на самолета и здравословното състояние.

„Според информацията, която имам, времето е било много неподходящо за този полет. Той е по правата на визуалните полети, което е създало проблем за заобикаляне на облачна маса и това е довело до събитието. Самолетите от този клас нямат черни кутии”, беше първото изявление на Христов.

Пилотът е притежавал български лиценз за правоспособност, обяви директорът на „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Станимир Лешев. „На всички малки самолети и най-малкото подухване оказва влияние. Може би това е причината, но към момента все още нищо не можем да кажем. Цялото досие ще бъде прегледано утре (днес – бел. ред.)”, каза той.

Самолетът „Чесна П210 Н” е лека едномоторна машина с пет места за пътници и един пилот. Двигателят е с мощност 310 конски сили. Производството на тази модификация на Чесна е започнало през далечната 1978 година, като до 83-та година са направени общо 834 бройки. Максималната му скорост е 370 километра в час, а с едно зареждане на резервоарите може да измине около 1200 километра.

Машината е летяла от Охрид за София. Загинали са всичките четирима пътници на борда. Починалите са семейство – бизнесменът Георги Бошнаков, съпругата му Калина и двете им деца Биляна на 19 и Гергана на 14 години. Георги Бошнаков е инженер, бизнесмен, образованието си е завършил в България и Германия, занимава се с рециклиране на отпадъци в собственото си дружество“Чистота Балкани“, а съпругата му Калина  Корнажева  – Бошнакова- столичен адвокат, племенница на бившия министър и братовчедка на бившата бразилска президентка Дилма Русеф.

18-годишната й дъщеря Биляна е ученичка в Американския колеж.

По-късно днес се очаква и пресконференция на македонското вътрешно министерство в Скопие.

vlastta.bg

dir.bg 

 

Facebook Comments Box
Related Topics:авиокатастрофасамолетТоп тема на денячесна
Реклама

Може да ви хареса!

  • Огнен ад в Токио: самолет с 400 пътници на борда се запали при кацане (Видео)

  • 6-годишно дете в тежко състояние е транспортирано спешно със „Спартан“

  • Правителственият самолет прибира българските моряци от „Царевна“

Click to comment

Leave a Reply

Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement
  • Последни
  • Популярни
БългарияПреди 7 дни

Приятелски огън: Божанков в остра полемика с бащата на Кирил Петков за оставката

БългарияПреди 3 седмици

Кметът на София: Въпросът е г-н Петков единствен ли беше, за да бъде сам вчера…

БългарияПреди 3 седмици

Борисов не изключва да работи с Асен Василев и Делян Пеевски за президентските избори

БългарияПреди 3 седмици

Кирил Петков подава оставка като съпредседател и депутат на ПП-ДБ

БългарияПреди 1 месец

Касим Дал: Предателят на каузата ДПС е един и се казва Ахмед Доган. А Пеевски много бързо ще изгори…(Видео)

Facebook

Календар

юли 2025
ПВСЧПСН
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« юни    
Advertisement

Популярни

    Властта
    • Начало
    • Условия за ползване
    • За Контакти
    • За Нас

    Copyright © 2020 Vlastta.bg