България
Първи версии за авиокатастрофата край Скопие (обобщение)
Публикувана
преди 5 годинина
От
Ива ОприковаСамолетът, който във вторник привечер падна в Македония е намерен в района на връх Солунска Глава. Първоначалните информации гласят, че вече се знае и мястото на падането на „Чесната“, предава скопският телевизионен канал „ТВ 21“
Според информацията на медията, телата и останките на самолета се намират на 2200 м надморска височина на непристъпен терен. Акцията снощи е прекратена заради лошите метеорологични условия, а неофициално се разбира, че властите в Скопие ще искат помощ от съседните страни да предоставят хеликоптер, който може да се спусне на този специфичен терен. Георги Бошнаков и неговото семейство загинаха при падането на самолета „Чесна“ П210Н на около 25 км край връх Солунска Глава, планината Якубица. Самолетът е летял от Охрид до София, а в 16,16 часа (17:16 българско време) връзките с кулата за контрол на полетите са прекъснати. Още снощи вътрешния министър Младен Маринов съобщи, че е било предложено от наша страна на МВР на Северна Македония да изпратим хеликоптер, който да облети района на катастрофата.
Самолетът тип „Чесна“ е летял от Охрид за София. Час след излитането, пилотът е поискал да кацне в Скопие заради лоши метеорологични условия. Малко по-късно е решил да продължи към България. Преди да изчезне от радарите пилотът е съобщил за силни турболенции. От гражданската въздухоплавателна служба на Северна Македония съобщават, че издирвателната акция е приключила.
Мястото на инцидента е изключително трудно за летене, заради множеството високи върхове. Според експерта Ангел Борисов, освен лошото време и пилотска грешка, трябва да се изследва и вероятността за отказ на двигателя на самолета.
Българският експерт по самолетни катастрофи Христо Христов, шеф на разследващото авиационни произшествия звено към Министерството на транспорта, ще се включи в разследването на трагедията. Той обясни, че при подобни инциденти се разследва подготовката на пилота, метеорологичната обстановка, техническата изправност на самолета и здравословното състояние.
„Според информацията, която имам, времето е било много неподходящо за този полет. Той е по правата на визуалните полети, което е създало проблем за заобикаляне на облачна маса и това е довело до събитието. Самолетите от този клас нямат черни кутии”, беше първото изявление на Христов.
Пилотът е притежавал български лиценз за правоспособност, обяви директорът на „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Станимир Лешев. „На всички малки самолети и най-малкото подухване оказва влияние. Може би това е причината, но към момента все още нищо не можем да кажем. Цялото досие ще бъде прегледано утре (днес – бел. ред.)”, каза той.
Самолетът „Чесна П210 Н” е лека едномоторна машина с пет места за пътници и един пилот. Двигателят е с мощност 310 конски сили. Производството на тази модификация на Чесна е започнало през далечната 1978 година, като до 83-та година са направени общо 834 бройки. Максималната му скорост е 370 километра в час, а с едно зареждане на резервоарите може да измине около 1200 километра.
Машината е летяла от Охрид за София. Загинали са всичките четирима пътници на борда. Починалите са семейство – бизнесменът Георги Бошнаков, съпругата му Калина и двете им деца Биляна на 19 и Гергана на 14 години. Георги Бошнаков е инженер, бизнесмен, образованието си е завършил в България и Германия, занимава се с рециклиране на отпадъци в собственото си дружество“Чистота Балкани“, а съпругата му Калина Корнажева – Бошнакова- столичен адвокат, племенница на бившия министър и братовчедка на бившата бразилска президентка Дилма Русеф.
18-годишната й дъщеря Биляна е ученичка в Американския колеж.
По-късно днес се очаква и пресконференция на македонското вътрешно министерство в Скопие.
vlastta.bg