Connect with us

България

Командирът на майор Терзиев: MиГ-29 са изправни самолети…

Публикувана

на

MиГ-29 са изправни самолети. Преди полет всяка машина се проверява. „Дори капачката на винтила на гумата на самолета ако липсва, той не излита“, каза днес пред Би Ти Ви командирът на авиобаза „Граф Игнатиево“ бригаден генерал Николай Русев. Той допълни, че всички използвани за ремонтите части са нови и пристигат от Русия, като имат гаранция и ресурс.

Генерал Русев се съгласи, че летателните часове на пилотите наистина са малко, като майор Терзиев от началото на годината е имал 12 ч. и 50 минути нальот, както и всички в авиобазата. Твърденията за неизправните самолети обаче определи като спекулация.

„Всеки опит да се спекулира с теми, свързани с бойната ни авиация, опити да се въвличат пилотите ни, инженерно-техническият състав в интриги и в политически реваншизъм, ще срещнат категоричен законосъобразен отпор. Нашата толерантност е изчерпана към тези хора“, каза генералът.

Според него има малка група хора, които периодично излизат и говорят от името на пилотите и заблуждават обществото. „Те се опитват да формират общественото мнение. Периодично обикаля медиите и говори за неща, които са некомпетентни и целят да спрат от експлоатация МиГ-29 и да докажат, че са негодни самолети. Искат да докажат, че пилотите, летели на руска техника, трябва да са освободени едва ли не от служба, тъй като са идеологически нечисти. Това нещо приключи“, каза още ген. Русев.

„Аз съм командир на база. Отговорността да опазя хората и да ги връщам при семействата ми е моя“, заяви  началникът на авиобаза „Граф Игнатиев”.

„Полетът вървеше нормално, гласът на Вальо беше уверен, сигурен. Докладва, че излиза от атака. Гласът му беше сигурен и уверен. Ситуацията се е развила след това и е била много скоротечна”, разказа той.

„Останахме до сутринта, чакахме го с надеждата, че има отказ на радиовръзката. Когато горивото свърши, се надявахме, че се е катапултирал.След това отидох в дома му. Когато видях семейството му, разбрах откъде тази добрина у Вальо. Не видях укор, не видях обвинения у тях. Не ме попитаха защо. Трябваше да го опазя и да го върна, а те ми казаха: „Благодаря”.

Съпругата му се изправи и ми каза: „Аз зная, с него сме си говорили за риска и аз зная. Ще се оправим”, разказа бригаден ген. Николай Русев.

С майор Терзиев работим заедно от 2005 г., познаваме се от много време. Той е човек, изпълнен с добрина, винаги имаше добра дума за всеки, човек с огромно сърце. Независимо от обстановката, успяваше да намери баланс и помагаше на всеки.

„Беше пилот с ювелирна техника на пилотиране”, каза още шефът на авиобазата.

„Докато има самолети, които се пилотират от хора, това ще се случва. Сигурен съм, че като екип ще преодолеем това изпитание и ще продължим напред. Просто трябва време”, посочи той.

„Не е коректно пред паметта на загиналия майор и пред близките му, да коментирам хипотези. Има комисии, които в рамките на месец ще излязат с най-вероятната хипотеза.Имаше хипотези, че самолетът се е взривил във въздуха, че ракета се е взривила. Това не са компетентни хипотези на хора, които отдавна са напуснали авиацията. В авиацията няма хипотези. Там не говорим много, там действаме.

 

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

април 2024
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Advertisement

Популярни