Connect with us

България

Инструктор, майстор на висшия пилотаж сочи причината за трагедията с руския самолет в осква

Публикувана

на

Андрей Краснопьоров, летец-инструктор първи клас, майстор на спорта по висш пилотаж, назова пред НТВ съвкупността от причини, довели до катастрофата по време на аварийното кацане на SSJ-100 в летище Шереметиево в Москва. – Известно е, че мълния е ударила самолета, това ли е основната причина? – Ударът от мълния може да е повредил цялата електронна система на самолета и конкретно системата за кацане. Но другите устройства са си работили. Вероятно пилотите, обучени да летят преди всичко с помощта на електрониката, са се развълнували повече от нормалното.

Изчислението на кацането без електронна система, разбира се, трудно. Може би са се приближили с по-голяма скорост, точно над пистата и са се опитали да го приземят. Поради това се е получило първоначалното групо докосване до бетонната ивица, наистина имаше грубо докосване. Следват още две и шасито се разпада, а самолетът ляга на едно от крилата си.  – Защо изведнъж избухна такъв огромен пожар, довел до много жертви? – На 28-та минута след излитането самолетът иска връщане на кацане, постъпва и сигнал SOS. В този момент той има пълно зареждане, самолетът е тежък и това е допълнителна трудност при кацане. В нормална ситуация самолетът просто ще кръжи над летището, докато изразходва горивото, за да осигури нормално кацане.  Но в случая самолетът просто е бил претоварен поради факта, че е имал пълни резервоари). Може би заради това се случило и счупването на колесника. Тогава следва докосване до бетонната писта, горивото се излива, навсякъде хвърчат искри и избухва пожарът. – Самолетът е нов, преминал е технически преглед през април, може ли върху него да се прехвърли вината?  – Най-вероятно полетът за пилотите е бил повече или по-малко визуален. Ориентирали са се по видими неща без да се отдалечават от пистата, за да не я изгубят от видимост. Както знаете, дори с тях нямаше връзка, те не можеха да докладват.  Те са подали сигнал за бедствие. Сигнализацията при диспечера и той е длъжен да осигури така наречения зелен коридор: всички други самолети освобождават пистата и се дава предимство на този самолет. Екипажът е показал известна степен на героизъм, успявайки да приземи самолета, но все пак ударите от мълнии не бива да водят до такива последствия.

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

април 2024
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Advertisement

Популярни