Connect with us

България

Черната кутия на падналия МиГ-29 е разчетена: пилотът е загубил ориентация

Публикувана

на

Черната кутия на падналия в Черно море МиГ-29 е разчетена. Първоначалните резултати потвърждават направените вече заключения от Военна полиция. Това обяви на брифинг след заседанието на Министерския съвет служебният министър на отбраната Георги Панайотов.

Основната версия за падналия в Черно море български МиГ-29 е среща на самолета с водната повърхност, вследствие на загуба на пространствената ориентация от пилота. Това бе записано в доклада от приключилото преди месец разследване на служба „Военна полиция“ по авиоинцидента на 9 юни 2021 г., станал по време на тактически учения на ПВО и ВВС – „Шабла 2021“. Авторите на документа посочваха като съпътстващи причини „неправилна оценка на риска от групата за бойно управление и ръководството на стрелбите“, „особености на полетите над море нощем“, както и „неправилно разпределение на вниманието преди предприемане на маньовъра за излизане от атака“.

Отделът за разследване на авиационни произшествия е оформил в доклада си още две версии, които биха могли да доведат до инцидента и до трагичната гибел на пилота Валентин Терзиев, но ги отхвърля като малко вероятни. Първата от тях е отказ на авиационната техника в полет, а втората – разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки, вследствие разрива на ракетата. Двете са отхвърлени като малко вероятни.

Преди седмици стана ясно, че при разбиването на военния самолет и падането му в морето, черната кутия е била разхерметизирана, пълна с вода и е със скъсан лентов кабел и повреден електрически съединител. Това прави разчитането на данните в България много рисковано, твърдяха тогава военните. Кутията бе извадена от 70 м. дълбочина след няколкодневно търсене. Накрая бе решено тя да бъде пратена за разчитане в лаборатория в Курск, Русия. След дълго чакане, тя бе пратена преди дни.

Предназначението на регистратора на самолетите МиГ-29 е да съхранява информация от огромен брой датчици на борда на самолета. След всеки полет информацията от регистратора се сваля и се обработва със специален софтуер, за да се презени дали всичко е нормално и дали може да се пусне самолета за следващ полет. Черната кутия, която всъщност е оранжева на цвят, се намира между двигателите на самолета и е с големината на кутия за обувки. Устройството може да даде отговор с каква скорост, на каква височина и пространствено положение е бил самолетът, в какво положение са били лостовете

Регистраторът не записва гласова информация, а параметри за работата на самолета в полет, както и пространственото му положение, но не записва глас – в него няма касети, категорични са военните. Освен това, устройството няма никакви видове маяци – светлинен или звуков, никакъв, който да позволява да бъде търсено със сонар.

Военният министър лично евакуирал в България 22-ма афганистанци от Пакистан

Военният министър съобщи още, че в 5 часа тази сутрин на летище София е пристигнал самолет, на борда на който са се намирали група от 22 афганистански и български граждани, които са евакуирани от Исламабад, Пакистан, до София, след като преди това са били изтеглени от територията на ислямска република Афганистан.

Панайотов заяви, че също е бил на борда на този самолет. „Сигурно много от вас са забелязали, че вчера не присъствах на отчета на павителството. Това беше поради причината, че бяха командирован в Исламабад, за да свърша тази работа”, оповести той. Ден по-рано той не се яви на заседание на комисията по отбраната с обяснението здравословни причини.

vlastta.bg

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Популярни