Connect with us

Водещи новини

Превъртяхме часовниците с час напред: Как да оцелеем?

Публикувана

на

Няма място за притеснения. Смяната на стрелките разстройва биологичния ви часовник? Стресът ви побърква?Изследването „Смяната на лятно и зимно часово време и инфарктът на миокарда“, публикувано в New England Journal of Medicine през 2008 г., установява, че случаите на инфаркти нарастват силно в първите три дни след прехода към лятно часово време през пролетта. Обратно, имало е по-малко случаи на сърдечни удари при прехода от лятно към зимно време наесен. Изследователите твърдят, че най-разумното обяснение за това е негативният ефект от недоспиването върху сърдечно-съдовата система.

 

Ако не можете да се справите с преминаването към лятното часово време, ето пет съвета от експерти как това да стане по-безболезнено.

 

Вечерайте по-рано Сънят зависи от апетита. Опитайте се да вечеряте по-рано, ако искате да поспите повече. Нюйоркският невролог д-р Родригес обяснява пред „ABCNews”, че ако вечеряме 1 час по-рано, това ще ни помогне да си легнем по-рано. „Нашият циркаден ритъм съвпада с времето, в което ядем”, обяснява той. „Трябва да напаснем времето в което спим, с времето, в което ядем”, допълна докторът, цитиран от Нова тв.

Циркадните ритми са цикли на физическите, психическите и поведенческите промени. Траят приблизително 24 часа и ни казват кога трябва да си легнем да спим, както и кога да станем, без да използваме будилник. Те са основна част от живота на всеки човек. Макар да са свързани с биологичния часовник, не са точно едно и също. Биологичният часовник контролира циркадни ритми и представлява взаимодействащи си молекули в клетките.

Използвайте Лайтбокс. Превъртайки часовника с час напред, ще се радваме на повече светлина в края на деня. За сметка на това, ще ставаме по време, когато още не се е разсъмнало напълно. Д-р Родригес обяснява, че слънчевата светлина помага на тялото да се събуди. Така че дните след преминаването на лятно часово време ще бъдат по-трудни за хората да се събудят. Така че хората, за които ставането сутрин е наистина много трудно, могат да използват аларми, които освен звука, светват плавно.

Следобедна дрямка. Ако не можете да си легнете рано вечерта, когато започне лятното часово време, може да поспите на обед, така че да не се изчерпате физически на следващия ден. Известният експерт по медицина на съня от Харвардския универиситет Чарлз Чейзлър казва, че много хора не могат да си легнат по-рано. „Много хора си лягат в обичайното време и така губят един час на сън, което засяга много различни физиологични системи от тази загуба на сън и преминаването на циркадния ритъм“, обясни той. „По-трудно е да се поправи до ранните часове“. Той посочва още, че говорим само за един час, но той може да има сериозни последици за здравето ни. Рискът от инфаркт се увеличава с 5%, а катастрофите стават 17% повече.

Избягвайте електронните устройства преди лягане. Изкуствената светлина може да има силен ефект върху съня ви и начина ви на спане. Експертите съветват хората, които не могат да спят, да се откажат от електронните устройства преди лягане, а този съвет е още по-важен на фона на влизането в лятно часово време. Д-р Чейзлър посочва, че намаляването на времето пред телевизора, компютъра или смартфона ще ни даде повече време за сън. „Може да намалите яркостта на монитора или най-добре да го изключите”, заявява д-р Чейзлер. Според него липсата на сън може да причини проблеми в имунната ни система, сърдечносъдовата, да наруши апетита ни.

Закусвайте. Когато станете, хапнете нещо. Направете няколко гимнастически упражнения. Със сигурност ще се почувствате ного добре.

vlastta.bg

 

Facebook Comments
Реклама
Коментирай

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

април 2019
ПВСЧПСН
« мар.  
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930