Connect with us

Водещи новини

Най-скъпата кола в света: Ferrari 250 GTO

Публикувана

на

Най-желаният и легендарен спортен автомобил в света беше предложен на търг от Sothеby’s  през 2018-а в Монтерей, щата Калифорния. Началната му цена бе 45.000.000 долара, а крайната надхвърли 70.000.000, но и това не е всичко.

Очаква се стойността на това бижу на автомобилната промишленост да превиши рекордните 100.000.000 долара през 2020-а. Срещу парите за този уникален модел на Ferrari можете да си напазарувате 22 Bugatti Divo или 220 Rolls Royce-a  Phantom Sport, което го прави безспорно най-скъпият субект на пътя за всички времена. Стойността на тази кола, е повече колекционерска, отколкото материална. Мистериозното е, че с времето легендарният автомобил натрупа в банковата си сметка вече цитираните безумни цифри. Заслугата е на най-богатите почитатели на марката, които не се уморяват да се надпреварват кой е по-по-най.

Третият от едва 36-те произведени 250 GTO се определя от експертите на бранда  като един от най-автентичните и оригинални екземпляри. Той е сред четирите модела, Series II GTO/64, преминали през работилницата на Scaglietti, и е един от общо седемте GTO, възползвали се от компетентните услуги на каросерийната компания.

Gran Turismo Omologato, шаси 3413, печели легендарното „Тарга Флорио” през 1964 г. в ръцете на Едоардо Луалди-Габарди. Победата помага на Ferrari да спечели International Championship for GT Manufacturers същата година. Този автомобил е регистрирал общо 15 касови и крайни победи в периода между 1962-а  и 1965 година.

Никога след това компанията няма да произведе сериен GT автомобил, предназначен за състезания. Той се появява като резултат от създаването на новия Международен шампионат за GT производители през 1962 г., за който 250 SWB Berlinetta се оказва недостатъчен за победата. Дългогодишният инженер на Ferrari Джото Бизарини е наясно, че е необходим нов модел, за да може Скудерията да е конкурентна на новите модели на Aston Martin, Jaguar и Shelby American. Предишният профил на SWB е прекалено скосен, за да прескочи границата от 250 км/ч (предницата се повдига при високи скорости), а широчината отзад не е достатъчна за постоянно увеличаващите се задни гуми.

Така на бял свят се появява 250 GTO, а шаси 3413 напуска завода в Маранело в края на април 1962 година. Той е първият GTO от Series 1, който минава през компанията Scaglietti за преработка на каросерията.

Колата е задвижвана от 3-литров бензинов мотор произвеждащ 300 конски сили, което спрямо теглото от едва 950 кг е било, с ефект на светкавица през далечната 1962 година.С тези параметри 250 GTO е доста бърза дори и днес. Дълга е 4.4 м, широка само 1.7м , а височината й стига до 1.2 метра. Регистрирана е като най-скъпото Ferrari продавано някога.

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Популярни