Connect with us

България

Зрелищен протест на българските „жълти жилетки“ в Брюксел

Публикувана

на

Зрелищен протест на българските „жълти жилетки“ в Брюксел. Българските превозвачи протестират пред Европейския парламент. С развети български знамена те заявяват своето негодувание против пакета „Макрон“ на площад „Люксембург“. Това е първият български международен протест срещу пакета „Мобилност“ или така наречен „Макрон“. Демонстрацията, подкрепяна ентусиазирано от правителството и български евродепутати започна точно в 9  на площад „Люксембург“. 360 от превозвачите пристигнаха рано сутринта в белгийската столица с два чартърни полета от София. Към тях се очаква да се присъединят над 100 техни колеги и съмишленици, които живеят в Брюксел, 260 румънски превозвачи и представители
на полски, унгарски и литовски професионални сдружения. 10 камиона ще бъдат разположени и на площад „Сенкантенер“.
От бранша искат предложените промени, засягащи командировките на шофьорите, връщането до страната на всеки четири седмици и нощните им почивки, да не бъдат приети, защото според тях това ще доведе до масови фалити на български превозвачи. Поради тази причина българите облякоха жълти жилетки, по подобие на французите, за да заявят категорично, че не са съгласни с мерките, които искат да им наложат. 9 български тира и 1 литовски блокират площада в белгийската столица.

„Поискахме разрешение за 150 камиона, но ни отказаха“, обясни Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на международните превозвачи.

Транспортната комисия в Европарламента днес заседава и трябва да вземе окончателно решение дали да наложи рестрикциите. „Има вероятност българските шофьори да могат да избират къде да почиват, а не да се връщат непременно в България на всяка 4-та седмица“, коментира Йордан Арабаджиев, директор на Съюза на международните превозвачи.

Евродепутатът Ангел Джамбазки, преди да се качи на трибуната заяви, че червената линия е премината, тъй като безумно е изискването шофьорите да се връщат на всеки четири седмици на домашния адрес. Освен това, когато шофьорът изостави камиона си и отиде на 30-40 километра да спи няма да важи застраховката на товара.

Българските превозвачи са категорични, че не желаят Европа на две скорости.

Димитър Рашков заяви, че не желаят двойни стандарти за отделните страни. Той смята, че тъй като бранша в България е доста добър това пречи на конкуренцията им отвън. Рашков изтъкна, че самите шофьори не желаят да спят по хотели, тъй като кабините им били достатъчно удобни за тази цел.

Освен това нашенските превозвачи твърдят, че заплащането в транспортният бизнес е почти изравнено.

Mеждувременно европейските депутати от Транспортната комисия отхвърлиха искания от България компромисен вариант по пакета „Мобилност“.

Те приеха, че камионът трябва да се връща в отправната точка на всеки четири седмици. ЕП одобри и, че превозвачите не могат да спят в кабините, а трябва да нощуват в хотел.

Гласуването става, докато пред сградата се провежда масов протест против пакета „Макрон“.

vlastta.bg

Facebook Comments Box
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Advertisement

Facebook

Календар

декември 2022
ПВСЧПСН
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Advertisement