Connect with us

България

Високи подпочвени води и плаващи пясъци са довели до аварията в метрото

Публикувана

на

Причините за аварията в третия лъч на столичното метро са комплексни, но сред основните са покачването на подпочвените води заради проливните дъждове и леща от плаващи пясъци, която допълнително е увеличила налягането във въпросния участък.

Това заяви директорът на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев на брифинг за ситуацията след произшествието при метростанция „Хаджи Димитър“.

„Носещата конструкция на метрото не е компрометирана, но не се знае колко време ще е необходимо за отстраняването на аварията“, заяви той.

„Причините са няколко. Основната е, че в този период на дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск, хидроизолацията се е повдигнала, натиснала е бетона и затова се е повдигнал релсовият път“, каза инж. Братоев.

„Паралелно започнахме сондажи за успокояването на водния натиск. При един от сондажите попаднахме на леща с плаващ пясък, която допълнително донася напрежение. Това е увеличило водния натиск и е повдигнало релсата“, допълни директора на „Метрополитен“.

„По време на строежа имаме правени сондажи за колоните за водния стълб през 100 метра, а при слаби почви, както е в конкретната зона – през 50 метра, но въпросната зона попада именно между два такива сондажа. Сондажите са с дълбочина от 19 метра, а сега, при новите проби, вода е излязла още на 6 метра“, обясни Братоев.

По двата проекта за изграждането на метрото в този участък – идейния на „Метро Проект Прага“ и работния на шведската фирма „Свеко“, е бил предвиден воден стълб от 14 метра, а след дъждовете се той е бил 19 метра. Двете фирми имат голям опит в строителството на метролинии и са имали собствени геоложки доклади, каза директорът на „Метрополитен“.

Братоев съобщи, че носещата конструкция на метрото е здрава, взети са две проби от бетона за две независими една от друга експертизи и заключението е, че отговаря на всички стандарти за такова строителство.

Участъкът, който трябва да се ремонтира, е 30 метра. Братоев подчерта, че това е най-трудният и екстремен участък по тази линия.

„Има още детайли, по които се работят, но изпълнителите трябва да разкрият една ивица, за да видим как ще подредим построяването. Като се подреди, ще бъде ясно какво ще бъде необходимото време за всеки от етапите“, каза директорът на „Метрополитен“, допълвайки, че след това ще стане ясно колко време е необходимо за осъществяването на ремонта.

Инж. Братоев е категоричен, че Столична община няма да плати и стотинка за ремонта и разходите ще бъдат поети от фирмата изпълнител, построила участъка.

Facebook Comments Box
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

декември 2021
ПВСЧПСН
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Advertisement