Connect with us

България

Toмислав Дончев размаха пръст на безхаберните чиновници

Публикувана

на

Вицепремиерът Томислав Дончев размаха пръст на безхаберните чиновници и им даде един месец срок да подобрят обслужването на гражданите и фирмите.

След постъпили сигнали за проблеми при административното обслужване на гражданите и бизнеса, бяха изпратени тайни клиенти в отделни институции, които да осъществят обективен външен контрол върху начина, по който се предоставят услугите.

В обхвата на наблюдението бяха включени общо 13 централни и местни администрации и 15 конкретни услуги, по които са предвидени мерки за намаляване на регулаторната тежест. Фокусът е върху често предоставяни услуги, за които в решенията на правителството са предвидени действия за намаляване на административната тежест – издаване на шофьорско свидетелство, винетни стикери, отпускане на еднократна помощ при раждане на дете, издаване на картографски и кадастрални скици, удостоверения за характеристиката на земеделската земя, на виза за проектиране, заверка с APOSTILLE на документи, издадени от кметове и общински администрации.

Представените доклади след проверката показват, че на много места все още не са изпълнени законови задължения на администрацията, не са променени процедурите и образците на документите и не са приложени приетите облекчения за гражданите и бизнеса, съобщи правителствената информационна служба.

“Вчера изпратих писма до проверените администрации, в които им давам срок до един месец за да отстранят всички констатирани проблеми и да ми докладват какво е свършено. Предстоят нови проверки“, заяви заместник министър- председателят Томислав Дончев.

 

Повече детайли от наблюденията ще бъдат представени на конференция, която ще се проведе утре (20 юни) в Министерския съвет.

На форума ще бъдат представени нови, хармонизирани с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса, които се разработват в рамките на проект с европейско финансиране от администрацията на Министерския съвет. Те включват местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи. Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.

vlastta.bg

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

юли 2024
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Advertisement

Популярни