Connect with us

България

С 11% ще е по-скъпа почивката по празниците тази година

Публикувана

на

Коледа и Нова година наближават, а с тях се засилва и предпразничното ни настроение и желанието да организираме своите почивки. А тази година те няма да ни излязат никак евтино.

С 11% по-скъпи са новогодишните пакети спрямо миналата година. Тази зима най-скъпият пакет за посрещане на Нова година у нас може да се намери в Банско за цената от 1500 лева на човек. Най-предпочитаните услуги за зимна ваканция остават спа, зимни спортове, културен и кулинарен туризъм. За спа почивка избираме Велинград, Хисаря, Сандански, Девин и Белчин баня. А любителите на зимните спортове по време на ваканция залагат на Банско, Пампорово, Боровец, Добринище, Витоша, Чепаларе, Мальовица.

Много българи ще прекарат празниците в чужбина. Резервациите най-често са в Турция, Македония, Сърбия и Албания, Гърция, Румъния. А от европейските столици – тези на Италия, Австрия, Унгария, Чехия, Германия, Испания. Някои предпочитат по-екзотични дестинации като Дубай, Индия и Лапландия.

Проверка на офертите показва, че новогодишен пакет в Дубай струва около 2000 лева – малко повече от този в Банско. Цената от 1500 лева в Банско е за апартамент, а това означава, че е за двама души, заяви Румен Драганов от Института за анализ и оценка на туризма в студиото на „Тази събота” по бТВ. „Ветрилото на цените у нас е много широко”, заяви Драганов, според когото Дубай и Банско са напълно съпоставими като дестинации.

Що се отнася до качеството на туристическата услуга у нас, то оплакванията са само от 10% от почивалите у нас туристи, което е добър знак. Основното недоволство на почиващите възниква, когато не получат услуга, която са платили или не съответства на обещаното. Макар 10% нарушени да изглеждат малко, „нарушенията не са много на брой, но всяко едно е сериозно”, отбелязва пред „Тази събота“ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

„Определено, когато се предлага нещо, то трябва да бъде предоставено, защото в противен случай е нелоялна практика”, каза Маргаритов. Комисията за защита на потребителя се връща в обектите, където са установени проблеми, за да види дали са изпълнени направените препоръки, каза Маргаритов.

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Популярни