Документът е обявен за едномесечно обществено обсъждане.
Проектът предвижда запазване на сегашните и въвеждането на нови видове превозни документи. Въвеждат се билет 30 плюс и билет 60 плюс, които са с право на неограничен брой прекачвания в рамките на времето. Стойността на първия се запазва на 1,60 лв., като обаче се дава се възможност на пътниците да пътуват за време и да сменят превозните средства само с един превозен документ в рамките на 30 минути. Ако през първите 30 минути пътникът се прекачи безплатно на друго превозно средство, той ще завърши пътуването си, независимо от неговата продължителност.
Билетът 60 плюс е с цена от 2,20 лв. и също дава възможност за неопределен брой прекачвания, но в рамките на един час. При тази опция пътникът също може да довърши маршрута си с последното превозно средство, на което се е прекачил, независимо от времетраенето на пътуването до края на маршрута.
Сред новите идеи е също създаване на младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя, както и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.
24 -часовата карта, с включен нощен транспорт, е с предложена цена от 6 лева, а тази за 72-часа е 15 лева.
Седмичната карта е с цена от 20 лева.
За учениците и студентите, наред с месечната карта от 20 лева, се въвежда и опция за годишна карта за всички линии с цена от 200 лева. Отстъпката за тях от цената на редовната тарифа е 60 на сто.
Младите хора до 26 години ще могат да използват младежка карта на цена от 25 лева на месец за всички линии или 250 лева за цялата година.
Годишната абонаментна персонализирана карта, която е един от най-търсените продукти на ЦГМ, остава на цена от 365 лева, но пък ще може да се плаща на три вноски.
Билетът за нередовен пътник, който се продава от контрольорите (глобата) ще е с цена от 40 лева, а при невалидиран документ санкцията е 3 лева.
Вносителите отчитат, че въпреки множеството подобрения в обществения градски транспорт на СО през последните няколко години, той често се възприема като недобра алтернатива на личния автомобил.