Connect with us

България

Още в самото начало на услугата всеки десети е-скутер е вече откраднат

Публикувана

на

Поне 15 електрически скутера са изчезнали безследно заради кражба още в първите дни след пускането им по улиците на София. Това показа проверка на „Монитор“, след като станахме част от екипа на зареждащите модерните средства за придвижване.

В петък сутринта миналата седмица градът се събуди с 150 е-тротинетки, разположени по централни софийски улици. Столичани и техните гости харесаха скутерите, но крадци вече им вдигнаха мерника.

За да използват приложението за наемане, потребителите трябва да го изтеглят, да намерят свободна тротинетка на картата и да я отключат чрез натискане на бутон и QR код. Когато карането завърши, потребителите трябва просто да следват инструкциите от приложението, за да прекратят карането и отговорно да паркират. Отключването на тротинетка струва 1,5 лв. и по 0,3 лв. за всяка минута каране. Същото важи и за желаещите да изкарват пари от возилата. През приложението те виждат къде са скутерите и ги събират за зареждане или връщане за ремонт.

В системата на предоставящия услугата за ден имаше десетки сигнали за скутери, които трябва да бъдат докарани обратно в базата за проверка. Едва 3 от 18 се оказаха реални: едни изобщо ги нямаше на указания адрес, а от други бяха останали едва малка част от тях. В близост до столичен мол екипът ни намери вместо скутер само части от GPS предавателя. Абсурдно звучи, но според системата една от тротинетките би трябвало да е в 6-то столично РПУ или в съседен имот, но при проверка на място, нямаше и следа от двуколесното. От компанията потвърдиха, че „много е възможно някой да ги е взел или скрил“.

Технологията изисква хамалогия, ако смятате да изкарвате пари от електрическите джаджи. Скутерът тежи над 15 кг заради стоманената рамка и не е толкова лесен за зареждане, колкото продаващите се в магазините компактни събратя. За да бъде дуракоустойчива, машината е подсилена, а батериите са по-мощни. „Джусърите“, както се наричат зареждащите е-скутерите, в момента получават по 4,20 лева, за да вземат от определено място тротинетката, заредят и отново оставят за ползване на следващия ден по улиците на София. Има голям наплив за зареждащи, защото е ново и модерно, коментира Иван (бел.р. името е променено), който всяка вечер зарежда машини в района на НДК. Екипът ни му стана колега за един ден. За една „смяна“ от 5 часа с навъртени 70 км по улиците на София успяхме да спечелим 15 лева. Разходът за гориво (автомобилът е на алтернативно гориво) и ток ни излезе около 7 лева, тоест печалбата е 8 лева. Успяхме да заредим едно устройство и да върнем три в базата за ремонт. В покрайнините на столицата в хале 24 часа на ден работници на компанията също зареждат машини, които за първи ще влязат в движение, но и преглеждат влезлите в бокса за ремонт.

В базата на компанията, докато чакаме за зарядни, се запознахме и с Иван, който има опит като „джусър“ от чужбина, където си е докарвал допълнителни доходи. Наскоро се е върнал за постоянно в България, работи като учител и за да си помогне финансово, е решил да зарежда тротинетки. Убеден е, че заради това, че живее на пъпа на София, ще успява да си докарва лесно пари. Но ако не живеете в близост до местата, където се ползват най-често, трябва да имате удобен за целта автомобил, както и подходящо място за зареждане.

Тепърва у нас подобни „професии“ ще набират популярност, защото колкото и технологичен да става денят ни, все още е необходима човешка ръка, която на все по-ниска цена да му помага да остава модерен и привлекателен.

Тротинетките са любимци и на апашите по света. В края на юли мъж от Нова Зеландия бе осъден за кражбата на 50 скутера за периода януари-май тази година. 37-годишният крадец бе обвинен за нелегално прибиране на возила на стойност 37 500 долара, като го грози затвор от 1 година. Голяма част от потребителите в мрежата коментират, че да откраднеш е лесно, тъй като ако падне батерията на возилото, то компанията няма как да го проследи. Само седмица след като бяха пуснати в Монреал, Канада, гражданите на града вече недоволстват от нововъведението. Голяма част от тротинетките се оставят на неправилните места а „шофьорите“ им карат без каски. Един скорошен пример за неправилно паркиране е зарязана на дъното на воден канал тротинетка.

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

април 2024
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Advertisement

Популярни