Connect with us

България

Историята се претопява в устата: Близалки с облика на „Альоша“

Публикувана

на

Розови близалки досущ като емблематичния Паметник на Альоша пуснаха в Пловдив по проект, финансиран от общинската фондация „Пловдив 2019”. Проектът се казва „Пловдив за вкъщи” и е за нов дизайн на българския сувенир. Той е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата.

Новите сувенири са дело на шестима творци от различни сфери – графичен и продуктов дизайн, мода, архитектура, изкуство и илюстрация. Това са архитект Пенка Станчева, илюстраторката Розалина Буркова, дизайн студио Артелие и Николета Носовска, илюстраторът Теодор Георгиев, Мисирков/Богданов, студио „Точка & точка” и бижутерът Нева Балникова. Куратори и продуценти са Студия Комплект, които целят да променят възприятието за идентичност на българския сувенир, рекламират проекта от фейсбук страницата си от фондацията.

Проектът е бил представен на 1 март в Пловдив, след което сувенирите са били пуснати за продажба в туристическите информационни центрове, както и в Артнюс кафе, кафе „Отсреща” и други места из центъра на Пловдив. Прототипите на сувенирите пък били изложени в СКЛАД – пространството на ул. „Екзарх Йосиф” 16.

„Сувенирът е емоция. Част от връзката между хората и местата, които посещават. „Пловдив за вкъщи“ търси смислени, интересни алтернативи на масовите нискокачествени сувенири. Лесно асоциативни с Пловдив. С внимание към естетиката, символите и посланието. Със свеж поглед и дизайн, който провокира въображението. Идеята на проекта променя възприятието за идентичност на българските сувенири. Разширява представата за сувенира чрез създаването на нови дизайн обекти, проектирани от професионални дизайнери, художници и архитекти”, казват още от фондация „Пловдив 2019”.

vlastta.bg

Facebook Comments Box
Продължете четенето
Реклама
Click to comment

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Популярни