България
Йончева: Ако на строителите не им се налага да връщат 40% на властта, пътищата ще бъдат по-добри
Публикувана
преди 6 годинина
От
Ива Оприкова
Ако на строителите не им се налага да връщат 40% от стойността на бюджета за пътна настилка към управляващите, могат да правят много добри пътища. Това каза говорителят на ПГ на „БСП за България“ Елена Йончева след внасяне на писмо с искане за анализ на 46 точки от българските пътища, цитирана от „Фокус“.
Говорителят на ПГ на БСП заяви, че проверката на пътищата и анализът в европейски лаборатории не е насочен срещу българските строители. „Напротив, ние смятаме, че българските строителни фирми, които извършват пътно строителство, са много професионални и имат капацитета да извършват качествено строителство“, посочи Елена Йончева.
„Ако не им се налага, както твърдят специалисти, да връщат около 40% от стойността на бюджета за пътната настилка към управляващите, те ще имат възможността да правят много дори български пътища. Такива, които съответстват на европейските стандарти“, коментира Йончева.
Продължаваме нашата битка за истината за пътната настилка и внасяме второ писмо в АПИ, в което конкретизираме конкретните точки за анализ, каза говорителят на ПГ на „БСП за България“.
По думите ѝ този анализ трябва да бъде осъществен в европейска лицензирана лаборатория.
Елена Йончева уточни, че става въпрос за участъци от магистралите „Хемус“, „Струма“, „Тракия“, „Марица“ . „Тези участъци са строени или ремонтирани в последните пет години, това е периодът на устойчивост“, поясни тя и уточни, че в писмото са включени и първокласен път I Видин – Кулата и Околовръстното шосе на София. Тя изтъкна, че експертизата ще покаже две неща.
„Първо, качеството на настилката. Това е как е изпълнена дебелината на пътната настилка във всеки един слой и какво е количеството на отделните слоеве. Ще покажат рецептите на тези асфалтови смески, дали са използвани неподходящи материали и равността на пътя“, обясни Елена Йончева.
„Техническата експертиза също така ще даде информация дали пътищата, които се строят в България са безопасни за българските граждани. Става въпрос за нивото на сцепление, за образуване на коловози, и отводняване на повърхностните води, и трето дали са използвани системи за безопасност“, допълни тя.
„За да може това изследване да бъде коректно, изискваме от АПИ по Закона за достъп до информация, проектни решения в части геология, геодезия, пътен и технологичен ремонт, по които са изпълнени различните видове строително-монтажни работи. Изискваме рецептите на асфалтовите смеси на различните видове пластове. Ще изискваме сертификатите за вложени материали, ще изискваме протоколите и актовете при приемане на завършените строително-монтажни работи на пътната настилка“, каза още Елена Йончева.
vlastta.bg


Приятелски огън: Божанков в остра полемика с бащата на Кирил Петков за оставката

Кметът на София: Въпросът е г-н Петков единствен ли беше, за да бъде сам вчера…

Борисов не изключва да работи с Асен Василев и Делян Пеевски за президентските избори

Кирил Петков подава оставка като съпредседател и депутат на ПП-ДБ

Касим Дал: Предателят на каузата ДПС е един и се казва Ахмед Доган. А Пеевски много бързо ще изгори…(Видео)
Календар
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |