Водещи новини
Брад Пит с нова татуировка във Венеция, Роман Полански в центъра на скандал там
Публикувана
преди 5 годинина
От
Ива ОприковаОмастилен единствено в черно мъж и неговата сянка – това представлява новата татуировка, която наблюдателни фенове видяха на ръката на Брад Пит по време на филмовия фестивал във Венеция. Придобивката е позиционирана на десния бицепс, точно до татуировката, цитираща поема на персийския поет Руми, с която холивудският ас ознаменува сватбата си с Анджелина Джоли през 2014 г.
Пит е във Венеция, за да представи новия си филм „Към звездите“. Актьорът призна, че ролята на астронавт в заглавието е най-трудната в кариерата му. Пит, който е и продуцент на филма, се впуска в него в пътешествие към далечни райони на Слънчевата система в търсене на баща си (в ролята Томи Лий Джоунс), за да спаси човечеството.
Темата за мъжествеността и какво представлява тя е двигател в режисирания от Джеймс Грей филм. Решихме да се опитаме да разкажем възможно най-незначителната история на възможно най-голям фон. Така дребното става универсално обяснява кинодеецът, който ще се състезава в основната конкурсна програма с „Към звездите“.
Междувременно прочутият режисьор Роман Полански за пореден път се оказа в епицентъра на скандал, този път – в рамките на филмовия фестивал във Венеция. Самият кинодеец не присъства лично на форума. Въпреки това неговият нов филм „Офицер и шпионин“ (An Officer and a Spy) е в конкурсната програма на киносъбитието.
Именно то стана повод за разправа между продуцентите му и председателката на фестивалното жури – аржентинската режисьорка Лукреция Мартел. Повод за скандала стана категоричният отказ на авторката на „Жената без глава“ да присъства на официалната премиера на „Офицер и шпионин“. „Не разделям същността на артистите от техните произведения“, обяви Мартел, като добави, че не желае да поздравява Полански или да обиди жертви на сексуален тормоз (Полански бе осъден за изнасилване на 13-годишно момиче през 1977 г.).
Изявлението, което председателката на журито направи на официална пресконференция за фестивала, предизвика гнева на италианския продуцент Лука Барбареши, който стои зад „Офицер и шпионин“. Именно той отправи заканата, че филмът ще бъде изцяло изтеглен от програмата на фестивала в знак на протест срещу проявата на неуважение от страна на Мартел. Заплахата доведе до лаконичното обяснение на аржентинката, че макар че няма да посети премиерата, ще изгледа филма и няма да проявява лично отношение при оценяването му в конкурсната програма. „Иначе щях да се оттегля от поста председател на журито“, добави тя.
Това не е първото предизвикателство, пред което се изправя „Офицер и шпионин“. Още през месец май лентата трябваше да се пребори с репутацията на режисьора си, като бе представена на филмовия фестивал в Кан, но… на тайна прожекция. Тогава експерти обясниха, че MeToo и Time’s Up вълната правят филма непривлекателен за американския пазар, като почти не се намери разпространител от САЩ, който да прояви интерес към заглавието. Въпреки това отчетоха, че европейците не само са по-склонни да дадат шанс на филма, но и с нетърпение очакват „срещата“ си с него. Сюжетът на „Офицер и шпионин“ разкрива историята на капитан Алфред Драйфус – френско-еврейски войник, погрешно обвинен в шпионаж в полза на германците в Париж през 90-те години на 19-и век. С участие в лентата се разписва съпругата на режисьора – Еманюел Сение.
Междувременно това е само поредният удар, който MeToo и Time’s Up нанасят на Полански, след като миналата година той бе изключен и от Американската филмова академия, раздаваща оскарите, заради събитията от 1977 г. „Всичко това продължава да ме преследва и до днес. Чувам абсурдни истории от жени, които никога не съм срещал през живота си. Те ме обвиняват в неща, които – казват те – са се случили преди повече от половин век…“, казва по темата още 86-годишният режисьор.