Connect with us

България

Битови нрави: Домашният уют на българина

Публикувана

на

Според проучване вероятността бельото на домакините да се развее като семейно знаме от терасите е 77%

В битов план, българинът си остава традиционалист. Такива поне са изводите от национално представително проучване на „Галъп Интернешънъл” за навиците и нравите на българите. Оказва се, че градският начин на живот минава през домашни туршия, ракия и лютеница. 66% от анкетираните, дори ги предпочитат пред купешките деликатеси.

Представените данни са част от ежемесечната изследователска програма на „Галъп интернешънъл“.  Изследването е проведено в периода между 4 и 10 септември сред 802 души и е представително за населението на България на възраст 18+. Максималното стандартно отклонение е ±3.5% при 50% дялове. 1% от извадката е равен на около 55 хиляди души.

В същото време 71% от сънародниците ни карат гостите им да се събуват още на вратата, преди да пристъпят към традиционната трапеза.

Според проучването вероятността бельото на домакините да се развее като семейно знаме от терасите е 77%. От анализа на социолозите от „Галъп” става ясно, че сушенето на простора е предпочитан метод както на село, така и в модерния град.

50 грама домашно щастие, побрано в една чаша. Налива се от голямата дамаджана и всичко изглежда истинско. „Тази дамаджана за българина означава много, защото на българина му е останала тази традиция от дядо му от баща му. Именно затова продължаваме със същия дух да си произвеждаме домашна ракийка и да си я пием с мерак и от сърце”, казва Георги Петров.

Домашният еликсир на Георги от монтанското село Спанчевци лети чак в Испания при сина му. Той, като 66% от запитаните българи, предпочита да пие ракия домашно производство.

Неслучайно и статистиката доказва, че повече от половината българи или отглеждат плодове, зеленчуци и домашни животни за лична консумация, или имат близки и познати, които го правят.

 

Маргарита Славейкова и нейната майка на 84 години се грижат за зимнината на над 15 роднини, които живеят в големия град. „Нищо не съм купувала, всичко си е собствено производство. От домашното по-сладко няма, както и от това, което мама и баба са приготвили“, споделя Славейкова.

Оказва се, че битовите навици не признават разлика между село и град. На балкона всички сме равни. Сушенето на дрехи пред очите на всички си остава предпочитан метод.

Представените данни са част от ежемесечната изследователска програма на „Галъп интернешънъл“.  Изследването е проведено в периода между 4 и 10 септември сред 802 души и е представително за населението на България на възраст 18+. Максималното стандартно отклонение е ±3.5% при 50% дялове. 1% от извадката е равен на около 55 хиляди души.

 

Facebook Comments
Реклама
Коментирай

Leave a Reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Advertisement

Facebook

Календар

ноември 2019
ПВСЧПСН
« окт.  
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930