„Винените прозорчета (buchette del vino) стават популярни в Тоскана по време на епидемията от чума от 1630. Донесена в северна Италия от немските и френски войски по време на Тридесетгодишната война, чумата удря първо Милано и Верона, където погубва близо половината от населението им.
С разпространението ѝ на юг към Тоскана, местните търговци на вино измислят оригинален начин да продават без да имат директен контакт с клиентите си. Малките отвори в сградите били с размери 20 на 30 см, покрити с дървени капаци, на които клиентите почуквали, за да им отворят. Монетите, с които купували виното пък се поставяли в специална ваничка, пълна с оцет за дезинфекция.
Безконтактна технология от 17 век.
Само във Флоренция са запазени повече от 200 такива прозорчета, които днес във времената на Ковид-19, отново започват активно да се използват от различни барове и магазини и са любими на туристите.“